Handelsbetingelser

Disse vilkår og betingelser gælder for køb i Ribalex.dk , der drives af CPH Shipping ApS.

Danske Bank
Reg. No.: 4180
Konto No.: 3148164134
IBAN: DK1930 00 3148164134
BIC (Swift-adress): DABADKKK

CPH Shipping ApS
CVR: 26195349

Adresse: Refshalevej 340, 1432 København K
Telefon: (+45) 2840 6870
Email: booking@ribalex.dk

Alle priser på websitet angives inkl. samtlige afgifter og skatter m.m og er i danske kroner (DKK). Pris omfatter bestilte tur/transport + eventuelle tilvalg. Undtaget herfor er eventuelle havneafgifter. Reservationsgebyr udgør 15% af totalbeløb og kan ikke refunderes. Sejlads af indre Danske farvande er fritaget moms.

Firmakunder: Virksomheder kan betale via faktura, hvor beløbet skal overføres til vores bank (se bankoplysninger nedenfor) indenfor gyldig betalings periode der vil fremgå af den individuelle faktura. Betaling af fremsendte faktura betales inden 8 dage.

Privatekunder: Depositum skal indbetales straks efter reservation. Restbeløb kontant før sejlads.
Indbetalt depositum returneres ved rettidig afbestilling. Ved online betaling trækker vi beløb svarende til depositum på 2000,- DKK  for hver aktivitet (aktiviteter kan være sejlads samt aktiviteter ved 3. parts aktører) når din bestilling bliver godkendt. Restbeløbet vil blive trukket fra betalingskortet i forbindelse med sejladsen.

Bookes en tur 14 dage før den ønskede dato, betales det fulde beløb ved reservation.

Ved online betaling kan du betale med følgende kort:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • MobilePay

Vi modtager også betaling via MobilePay på 94420 – Her har vi dog ikke mulighed for delbetaling og det fulde beløb bliver trukket straks ved godkendelse.

Virksomheder kan betale via faktura, hvor beløbet skal overføres til vores bank (se bankoplysninger nedenfor) indenfor gyldig betalings periode der vil fremgå af den individuelle faktura.

Sejlads afvikles i hht. aftalegrundlaget i mail. Herunder afgangstid, mødested, varighed og destiantion. Hvis der er noget der ikke stemmer overens med det bestilte, skal du omgående efter modtagelse af bekrætigelse tage kontakt til Ribalex.dk med henblik på at afhjælpe evt. fejl.

På dagen for selve sejladsen/arrangementet gælder: Aftalt tid er afgangstidspunktet. Mødetid er minimum 15 min. før afgang på aftalt sted. Ved forsinket fremmøde, og i fald det er muligt / nødvendigt kan sejltiden forskydes ækvivalent med forsinkelsen mod betaling af ventetiden. Gældende takst for ventetid fremgår under priser. pr. påbegyndt halve time.

Ifølge e-handelsloven er der normalt 14-dages fortrydelsesret ved handel via Internettet. Dette gælder dog ikke for transport jfr. Forbrugeraftaleloven § 9, stk. 2 og § 17, stk. 2. Det anbefales derfor at reservisten hurtigst muligt tager kontakt til Ribalex.dk via mail, såfremt det måtte blive nødvendigt at ændre eller annullere en booket tur.

Indbetalt depositum returneres ved rettidig afbestilling. Afbestilling eller nedjustering af sejltid/omfang skal ske med mindst 14 dages varsel før aftalt sejlads. Ved reservation af mere end 2 RIBs (stor-arrangement) øges afbestillingsfristen til 4 uger.

Afbestilling/nedjustering skal ske skriftligt/via mail. Refundering af reservationsgebyr, kreditkortgebyr ect. er ikke muligt. Reservationsgebyr udgør 15% af totalbeløb.

Senere afbestilling/nedjustering kan ikke finde sted og reservation faktureres til fuld pris. Mængderabat opnået på grundlag af en bestilt mængde sejlads, kancelleres ved enhver nedjustering.

Udgår enkelte fartøjer under stor-arrangementer gives refusion i hht. den af stor-arrangementes procentvise nedjustering og kun i forhold til prisen for det enkelte fartøj. Gennemføres stor-arrangement trods frafald, uden betydelig gene for rekvirent, sker refusion per kulance. For Ribalex.dk eventuelle formidling af omkostninger til tredjepart i forbindelse med afvikling af arrangementer (f.eks. leje af land/vandareal, deposita, eksternt udstyr, mandskab, fartøjer, ect. ect.) Gælder vort reservationsgebyr og tredjeparts handelsbetingelser.

Billetter og gavekort kan ikke refunderes efter pladsreservation.

Under forhold hvor bestilt sejlads umuliggøres af teknisk nedbrud, havari eller uvejr og derfor helt eller delvis må aflyses fra vores side, kan Ribalex.dk ikke gøres ansvarlig for rekvirents evt. økonomiske tab.

Vi leverer serviceyddelser og tager dette meget alvorligt. Hvis der mod al forventning skulle opstå et problem under en tur på et af vores fartøjer eller i forbindelse med andre ydelser købt gennem Ribalex.dk, skal du straks orientere os eller en af vores samarbejdspartnere.  Vi eller vores samarbejdspartnere vil omgående gøre en indsats for at løse problemet.

Ombord på vores fartøjer bør du altid henvende dig hos bådføreren, hvis noget i forbindelse med din sejlads med Ribalex.dk ikke lever op til dine forventninger. Vores personale vil gøre, hvad de kan for at finde en løsning om bord og kompensere for oplevelser, der ikke har levet op til dine forventninger. På den måde har vi en mulighed for at håndterer problemet med det samme og, så vidt det er muligt, at finde en løsning til dig.

I tilfælde af, at et problem ikke kan løses ombord, og du har en klage over os, er du velkommen til at rette telefonisk eller skriftlig henvendelse til vores kundeservice. Vi beder dig kontakte os inden for rimelig tid efter, at du opdagede manglen, og senest 2 måneder fra den dato hvor tjenesteydelsen skulle have været udført. I modsat fald mister du retten til at klage over mangelen.

Du kan sende din klage til vores kundeservice via mail: booking@ribalex.dk eller per telefon +45 28406870. Når du indsender en klage, skal du skrive dit bookingnummer samt dato og klokkeslet for den pågældende tur. Samtidig skal du angive dine telefonnumre i dag og aftentimer således at vi har bedst mulighed for at undersøge sagen til bunds og give dig hurtigst mulig svar på din henvendelse.

Aftalt tid er afgangstidspunktet. Mødetid er minimum 15 min. før afgang på aftalt sted. Ved forsinket fremmøde og i fald det er muligt og eller nødvendigt kan sejltiden forskydes ækvivalent med forsinkelsen mod betaling af ventetiden.
Takst for ventetid: Dkr. 900,- pr. påbegyndt halve time.

Privatliv & Fortrolighedspolitik

Ribalex.dk forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Ribalex.dk vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Ribalex.dk vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Denne Privatlivspolitik dækker yderligere, hvad vi indsamler, og hvordan vi bruger, offentliggør, overfører og gemmer dine oplysninger hos Ribalex.dk.

Vi indsamler data om dig for at kunne gennemfører din sejlads på den bedste måde. Samt at vi kan identificerer, spore fejl og gennemfører ved transaktioner i vores webshop.

Vi indsamler følgende om dig:

  • Din Ip adresse
  • Dit fornavn samt efternavn
  • Dit land
  • Din adresse, by og postnummer
  • Dit telefon nummer
  • Din email adresse

Vi gemmer din data til håndtering af din bestilling samt i bogførings øjemed. Vi tømmer vores database hvert år i januar, før en ny sesson start.

Hvis du ønsker at vide hvilke data vi har gemt om dig kan du kontakte booking@ribalex.dk. Ved sådan en henvendelse skal du angive dit navn og email.

Hvis du ønsker at vi sletter din data kan du også kontakte booking@ribalex.dk. Vi vil slette din data umiddelbart efter vi har bekræftet din identitet.

Har du spørgsmål eller ønsker mere viden eller har spørgsmål vedr. data er du velkommen til at kontakte os.

+45 2840 6870

på hverdage fra 09:00–16:30

Vi er ofte på vandet, så hvis vi ikke lige tager telefonen så skriv til os, vi vender tilbage så hurtigt som muligt.

Email: booking@ribalex.dk

Ude af kontoret til Juleferie

Kontoret og reservationer vil være lukket fra 22.12.2023 til 02.01.2024. Glædelig Jul og godt Nytår!